دستگاه‌ های جوان سازی

معرفی و مقایسه چند مورد از بهترین دستگاه‌ های جوان سازی پوست در سال ۱۴۰۳

آیا با انواع دستگاه‌های جوانسازی پوست آشنا هستید؟ برای جوانسازی پوست کدام یک از دستگاه‌های رایج و موجود در بازار ترجیح می‌دهید؟ هر کدام از دستگاه‌هایی که ما آنها را با عنوان دستگاه جوانسازی پوست می‌شناسیم، ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند و می‌توانند مشکلات مختلفی از جمله چین و چروک‌ها بر روی پوست صورت و بدن را از بین ببرند. این دستگاه ها از تنوع بالای برخوردار هستند، به طوری که امروزه در کلینیک‌های زیبایی و پزشکی نمونه‌های مختلف و متنوعی از آنها را خواهید دید که با کارایی‌ های متفاوت مورد استفاده قرار می‌ گیرند، یعنی انتخاب کردن نوع دستگاه جوان سازی پوست قطعاً به مشکلی بستگی دارد که بر روی پوست ایجاد شده است. در این مقاله به معرفی و مقایسه دستگاه‌ های جوانسازی پوست در سال ۲۰۲۴ می‌ پردازیم.

بهترین دستگاه‌ های جوان سازی پوست در ایران

اگر به دنبال آشنایی انواع دستگاه‌ های جوان سازی پوست هستید، مهمترین و رایج‌ترین این دستگاه‌ها در حال حاضر عبارتند از:

دستگاه آر اف

از بهترین راه‌ها جهت کاهش دادن چروک‌های موجود بر روی پوست استفاده از یک دستگاه لیفت مانند دستگاه‌ های جوان سازی آر اف ۱۰Therma  می‌باشد. این دستگاه در واقع یک روش جذاب جهت جوان سازی پوست و از بین بردن پیری آن می‌باشد که در حال حاضر جایگزین برخی از شیوه‌های جراحی شده است. در این دستگاه، جوانسازی به وسیله امواج رادیویی و با ایجاد فرکانس بالا انجام می‌شود، حتی دستگاه قادر است سرعت جریان خون در قسمت پوست را افزایش داده و به این طریق بسیاری از چروک‌ های پوستی را از بین ببرد.

دستگاه هایفوتراپی

دستگاه‌ های جوان سازی هایفوتراپی نیز از دیگر دستگاه‌های رایج جهت جوانسازی پوست می‌باشند که با استفاده کردن از برخی امواج اولتراسوند و با فرکانس بسیار بالا کار می‌کنند. این دستگاه تولید کلاژن را تحریک کرده و به این شیوه یعنی با افزایش دادن تولید کلاژن جوانسازی پوست را رقم می‌زند. دستگاه هایفوتراپی انواع مختلفی مانند دستگاه‌ های جوان سازی هایفو ۱۰Thera  و دستگاه هایفو One Thera  دارد که هر کدام ویژگی خاصی داشته و مشکلات مختلفی در سطح پوست را برطرف می‌کنند. جوانسازی پوست صورت با استفاده کردن از چنین دستگاهی در واقع یک روش غیر تهاجمی می‌باشد که هیچ گونه نیازی به روند بیهوشی ندارد، یعنی می‌توان در کوتاه‌ترین زمان این روش را در کلینیک‌های زیبایی انجام داد. بیمار در روند درمان نیز هیچ گونه سوزش، درد یا عارضه‌ای را احساس نمی‌کند. این دستگاه جزو بهترین دستگاه‌های جوان سازی پوست می‌باشد.

دستگاه جوانسازی آر اف فرکشنال

از دیگر دستگاه‌های پراستفاده جهت جوانسازی پوست دستگاه آر اف فرکشنال می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان چین و چروک‌های پوست را کم کرده، تولید کلاژن را تحریک کرد، بسیاری از منافذ پوستی را برطرف کرده و به ترمیم جای زخم پرداخت. انواع مختلف آن نیز شامل دستگاه RF  فرکشنال Recell Ice،  دستگاه RF  فرکشنال و حرارتی Ten Hi  می‌باشد که مزیت‌های زیادی دارند و اثربخشی بسیار خوب و بالایی را در روند جوان سازی پوست از خود نشان می‌دهند. در واقع یکی از بهترین دستگاه‌های جوان سازی پوست دستگاه آر اف فرکشنال می‌باشد که از دو قسمت سوزنی یا نیدلینگ و فرکشنال ساخته شده است. سوزن یا نیدلی که در این دستگاه تعبیه شده است، می‌تواند در پوست کانال‌هایی را ایجاد کرده و موجب انتشار یافتن امواج رادیو فرکانسی به قسمت‌های عمقی آن شود. در این حالت می‌تواند به بهترین شکل سلول‌های مرده را کاملاً پاکسازی کرده و با تحریک کردن سلول‌های فیبروبلاست ساخت الاستین و کلاژن بیشتر را موجب شود.

دستگاه‌ جوان سازی

دستگاه لاغری و جوانسازی کامفورت لاین

این دستگاه‌ها نیز جز بهترین دستگاه‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شوند که می‌توانند علاوه بر از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم، جهت جوانسازی و لاغر سازی پوست نیز به شما کمک کند.

دستگاه کربوکسی

یکی دیگر از دستگاه‌ها جهت جوانسازی پوست کربوکسی می‌باشد که با گاز کربن دی اکسید کار می‌کند، یعنی ابتدا این گاز به داخل پوست وارد شده، بافت‌ها و سلول‌های مرده را کاملاً از بین برده و چین و چروک را درمان می‌کند. از دیگر مزیت‌های این دستگاه کاهش چربی‌های موضعی، سیاهی دور چشم، کاهش سلولیت و غیره می‌باشد. یکی از انواع دستگاه‌های کربوکسی نیز نوع دستگاه کربوکسی پلاس – Carbo+  است که کاربرد زیادی در کلینیک‌های جوان سازی پوست دارد و از جمله بهترین دستگاه‌های جوان سازی پوست محسوب می‌شود.

دستگاه میکرودرم

میکرودرم‌ها امروزه در سه نوع متفاوت میکرودرم کلینیکی، خانگی و سالنی استفاده می‌شوند و جهت برطرف کردن مشکلات پوستی تاثیرات فوق العاده‌ای را بر جای گذاشته‌اند. این دستگاه دارای یک سری دایره‌ای شکل می‌باشد که با حرکت کردن بر روی پوست می‌تواند تمامی سلول‌های مرده را به طور کامل از بین برده و حتی جریان گردش خون را افزایش دهد، به همین دلیل است که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله دستگاه‌های می‌باشد که استفاده از آن رواج چشمگیری پیدا کرده است.

دستگاه هیدرودرمی

دستگاه هیدرودرمی نیز مانند دیگر دستگاه‌های معرفی شده در روند جوان سازی و پاکسازی پوست موثر است که از دو عنصر آب و اکسیژن در این کار استفاده می‌کند، یعنی با ورود آب و اکسیژن به داخل پوست گردش خون تحریک شده و در نهایت آبرسانی به پوست افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از ضایعات پوستی نیز از بین می‌رود، علاوه بر اینکه این دستگاه جهت لایه برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو بهترین دستگاه‌های جوانسازی پوست معرفی شده است، چون از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌کند، علاوه بر این موارد دستگاه‌های دیگری مانند دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس – Sparx  و دستگاه پلاسما Plapen Dual  نیز کارهای مشابهی انجام می‌دهند و به وفور در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شوند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله به معرفی و مقایسه چندین نمونه از دستگاه‌های جوان سازی پوست پرداختیم که در حال حاضر جهت فرایند جوان سازی و از بین بردن چروک‌های پوستی در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته دارای ساختار متفاوتی هستند و حتی عملکرد آنها نیز بر روی مشکلات مختلف پوستی با یکدیگر متفاوت می‌باشد، بنابراین استفاده کردن از هر کدام از آنها به نوع مشکلی بستگی دارد که بر روی پوست شما ایجاد شده است. در سایت …. بیشتر با انواع و اقسام دستگاه‌های جوانسازی پوست آشنا شوید. با تشکر از همراهی شما مخاطب گرامی، در صورت نیاز می توانید با کارشناس و مشاورین خبره مجموعه رها آرا در تماس باشید، امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

دستگاه‌های لیزر

۲۹

اردیبهشت
مقالات

تاثیر دستگاه‌های لیزر در درمان‌های پوستی بر اساس نتایج تحقیقات علمی

برای دانستن تاثیر دستگاه‌های لیزر در درمان‌های پوستی، اول باید به این موضوع اشاره کرد که دستگاه لیزر چیست؟ چگونه می‌توان به وسیله دستگاه لیزر مشکلات مختلف پوستی را از[…]