انواع روش های جوانسازی پوست

انواع روش های جوانسازی پوست | جوانسازی قطعی با متدهای علمی

انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟ شما جهت فرایند جوان سازی پوست و از بین بردن مشکلات آن چه راه‌ هایی را پیشنهاد می‌ کنید؟ با افزایش سن و بروز مشکلاتی بر روی پوست میزان کلاژن‌ سازی و تولید آن نیز کاهش پیدا می‌ کند، به طوری که به مرور زمان و در صورتی که از شیوه‌ های جوان سازی پوست استفاده نکنیم، این مشکلات بیشتر خودشان را نشان داده و شاهد وجود چین و چروک و علائم پیری بر روی پوست خودمان خواهیم بود. اما از آنجایی که تمامی انسان‌ها همواره طالب زیبایی و نشاط و شادابی بر روی پوست خودشان هستند، شیوه‌ های مختلفی را جهت حفظ جوانی و جوان سازی پوست انتخاب می‌کنند. امروزه روش‌ های بسیار متنوع و متفاوتی برای این کار ارائه شده است که بسیاری از آنها مانند دستگاه‌ های جوان سازی پوست از جمله دستگاه لاغری و جوانسازی Comfort Line  مطابق با متدهای علمی می‌ باشند. در این مقاله انواع روش‌ های جوانسازی پوست را بررسی می‌ کنیم.

روش های متداول و تایید شده جوانسازی پوست

اگر به دنبال آشنایی با انواع روش‌ های جوان سازی پوست به شیوه علمی هستید که نتایج بهتر و قابل قبول‌تری را به دست بیاورید، موارد زیر جزو روش‌ های جوان سازی هستند که مطابق با متدهای علمی ارائه می‌ شوند:

  • لایه برداری شیمیایی

برای لایه برداری‌ های شیمیایی معمولاً از فرمول‌ های مختلفی شیمیایی استفاده می‌ شود و برای مدت مشخص و معلومی این کار بر روی کل بدن یا بخشی از نواحی آن انجام خواهد شد. وقتی مواد شیمیایی بر روی پوست شما استفاده شود از آن لایه برداری خواهد شد، بنابراین پوست صاف و بدون چروکی را خواهید داشت. این روش بهبودی ممکن است چندین هفته زمان لازم داشته باشد. استفاده کردن از برخی کرم‌ های موضعی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، نیز می‌ تواند به زیباتر شدن و جوانسازی پوست کمک کند.

  • میکرودرم ابریژن

روش دیگر که مطابق با متدهای علمی ارائه شده است، جوانسازی پوست با استفاده از میکرودرم ابریژن است که لایه برداری‌های عمقی می‌باشد. جهت انجام دادن چنین روشی ابزار چرخشی جهت صاف کردن و برداشتن لایه‌های اضافی پوست به کار می‌رود که طی آن خونریزی پوست نیز شروع می‌شود، اما پس از مدتی پوست جدید شروع به رشد می‌کند. به این ترتیب برخی از مشکلات از جمله چین و چروک و لک‌های پوستی از بین رفته و جوانسازی و روشن سازی پوست انجام می‌شود.

  • استفاده از لیزر

در روش دیگری از جوانسازی از دستگاه لیزر استفاده می‌شود. با دستگاه لیزر نیز بسیاری از مشکلات پوستی قابل برطرف کردن هستند، در این دستگاه‌ها از گرما و انرژی نور استفاده می‌شود تا آثار پیری پوست به طور کامل از بین برود، یعنی این دستگاه لایه بالایی پوست را در ابتدا جدا کرده و موجب کم شدن لایه‌های زیرین می‌شود. این شیوه رشد فیبرهای کلاژن را تحریک خواهد کرد. از مزیت‌های استفاده از لیزر این است که به پوست‌های اطراف آسیب کمتری وارد می‌شود، البته متناسب با نوع لیزری که استفاده می‌کنید ممکن است روند بهبودی از چند روز و حتی تا چندین هفته ادامه داشته باشد.

  • پلاسمای غنی از پلاکت

پلاسمایی که غنی از پلاکت باشد دو عنصر را با یکدیگر ترکیب می‌کند، یعنی پلاکت‌ها یا همان سلول‌های خونی که در روند بهبودی بدن موثر هستند و پلاسما که همان مایع خون می‌باشد. پلاسمایی که غنی از پلاکت باشد می‌تواند با استفاده کردن از سلول‌های خونی بدن به شما کمک کند که به این ترتیب پوست شما از قسمت درونی به سمت بیرونی جوان خواهد شد. امروزه پلاسمای غنی از پلاکت به عنوان یک روش درمانی کاملاً مستقل یا روشی به همراه دیگر شیوه‌های درمانی پیشنهاد می‌شود.

جوانسازی پوست با دستگاه

  • تحریک تولید کلاژن

ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار خوب شناخته می‌شود که می‌تواند پوست بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد به خوبی محافظت کند، پس اگر شما به طور مرتب ویتامین سی مصرف کنید علاوه بر آنکه لکه‌های صورتتان بهبود پیدا می‌کند، از افتادگی پوست نیز پیشگیری خواهد شد. یک درمانی که غنی از پلاسما باشد می‌تواند انواع آسیب‌های پوستی که طی چندین سال به وجود آمده است را در یک جلسه به خوبی درمان کند که این کار با نفوذ کردن به قسمت‌های عمقی پوست و در نتیجه تحریک کردن تولید کلاژن انجام می‌شود و طی آن پوست بدن سفت شده و بازسازی بافت همبند انجام خواهد شد.

  • کاهش اسکار آکنه

افراد زیادی بین سنین ۱۸ الی ۳۰ سال با مشکل آکنه دست به گریبان هستند و راه‌های مختلفی را جهت کاهش یافتن آکنه و لک‌های صورت خودشان انتخاب می‌کنند. برای این کار متدها و روش‌های علمی مختلفی مطرح شده است که یکی از آنها تزریق اسکار آکنه پی آر پی می‌ باشد.

  • درمان هیپرپیگمانتاسیون

در انواع روش های جوانسازی پوست، هیپرپیگمانتاسیون به روشی گفته می‌ شود که طی آن پوست به علت داشتن ملانین بی‌ رویه تغییر رنگ پیدا کرده و لکه‌ دار به نظر خواهد رسید. مشکلاتی که به هایپر پیگمانتاسیون مربوط می‌ شوند را می‌ توان به وسیله پلاسمای غنی از پلاکت یا میکرونیدلینگ برطرف کرد که طی آن منافذ ریزی بر روی پوست ایجاد شده و در نهایت تولید کلاژن در آن افزایش پیدا می‌ کند.

  • تزریق بوتاکس

یک روش درمانی دیگر که جزو متداول ترین متد بین انواع روش های جوانسازی پوست پیشنهاد می‌ شود، تزریق سم بوتولینوم می‌ باشد. این شیوه یکی از متداول‌ترین روش های جوان سازی پوست است که در سراسر دنیا نیز قابل انجام می‌ باشد و طی آن مشکلات مختلف پوستی مانند چین و چروک قابل برطرف کردن است، از طرفی نیز این روش دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله انواع روش های جوانسازی پوست با استفاده از جدیدترین متدها را بررسی کردیم. مشکل پیری پوست و انتخاب راه مناسبی برای جوان سازی مجدد آن موردی است که در حال حاضر روش‌ های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است، یعنی شما علاوه بر تغذیه مناسب و انجام دادن برخی از حرکات ورزشی می‌ توانید از انواع وسیله‌ ها و دستگاه‌ های جوان سازی پوست استفاده کنید که این دستگاه‌ ها با عملکرد کاملاً متفاوتی فرایند جوان سازی و از بین بردن مشکلاتی مانند چین و چروک پوست را انجام می‌ دهند. از همراهی شما سپاسگذاریم، امیدواریم مطالب این سایت برای شما مفید واقع شده باشند.

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط